פרסום ביוטיוב – עקרונות בסיסיים

פרסום ביוטיוב

מיליארד צופים בחודש לא טועים – יוטיוב היא פלטפורמת הוידאו המובילה בעולם ומאפשרת לכל אחד להעלות סרטונים בסגנונות שונים.
פרסום ביוטיוב

פרסום ביוטיוב

כוכבים רבים החלו את דרכם בסרטוני חובבים ביוטיוב, מרצים צברו מוניטין דרך פרסום ביוטיוב וכך גם זמרים, קומיקאים, שחקנים או פעילי זכויות שונים. היה זה רק עניין של זמן עד שחברות מסחריות יכבשו את יוטיוב ויגיעו דרכו לקהל הלקוחות. כיום אין ספק כי פרסום ביוטיוב מהווה כלי שיווקי אפקטיבי ומציע הזדמנויות פרסום רבות למשווקים שבוחרים לפרסם ביוטיוב, בין אם בדרכים ישירות כמו סרטוני תדמית או בדרכים עקיפות כמו הפצת סרטים ויראליים או תוך שימוש במודעות או באנרים על גבי ולצידי הסרטונים. היתרון הבולט של פרסום ביוטיוב טמון בכך שבאמצעות סרטון ניתן להעביר את המסרים באופן שמעורר אמוציות חזקות ומחבר את הצרכן אל המותג בדרך פסיכולוגית המעוררת מחשבה או השראה. מנתונים סטטיסטיים עולה כי כ-52% מהצופים בסרטונים ביוטיוב נוקטים פעולה כלשהי בעקבות הצפייה בסרטונים, ועם הצלחה כזו קשה להתווכח.

ההזדמנות של פרסום ביוטיוב

מעבר לכך שמדובר בפלטפורמה שמעניקה לעסק שלכם חשיפה גבוהה, הרי שעלות הפרסום בה נחשבת נמוכה להקלקה ולחשיפה ומכך גם לתשואה גבוהה על ההשקעה. אין חובה להשקיע בסרטון תדמיתי יקר (אך זה כן ייראה אחרת מסרטון ביתי). אפשר להעלות כל סרטון ולערוך אותו בקלות באמצעות תוכנות עריכת וידאו (חלקן אף תוכנות וידאו חינמיות) שניתנות להורדה או לרכישה באינטרנט. העלאת הסרטון ליוטיוב אף היא פשוטה ומאפשרת לכם לקבל נתונים סטטיסטיים על הצלחת הסרטון כגון: כמות צפיות ושיתופים של הסרטון בערוצי המדיה החברתית. בעת פרסום ביוטיוב אפשר לפלח את קהל היעד בהתאם לקריטריונים מדויקים וממוקדים: טווח גילאים, מיקום דמוגרפי, העדפות צפייה, כמה אחוזים צפו באורך מקטעים שונים בסרטון ועוד, ובנוסף, לקדם את הסרטון לפי מילות מפתח ולבצע אופטימיזציה חוזרת בכל העת בקמפיין המבוקש. הפרסומות שתשתלו בסרטונים או בבאנרים שילוו סרטונים תופסות ביוטיוב תשומת לב רבה, כיוון שהעין של הצופה ממוקדת בסרטון וקל מאוד למשוך את תשומת לבו לפרסום שפותח את הסרטון או מככב לצידו. .

פורמטים שונים של פרסום ביוטיוב

יוטיוב מציעה למפרסמים שלל אפשריות פרסום כך שכל אחד יכול לבחור את הפלטפורמה המתאימה לו בהתאם לרמת התקציב ולמטרות של הקמפיין. דוגמאות: פלטפורמת הופעת סרטון בתוצאות חיפוש מאפשרת שהסרטון יופיע בתוצאות החיפוש לפי מילות מפתח וביטויים נבחרים והמפרסם משלם על כך לפי קליק. סרטון זורם הוא סוג פרסום שמאפשר למודעה להופיע לפני שהסרטון המבוקש מתחיל והתשלום מתבצע רק אם הגולש מגיע לצפייה בסרטון באורך 30 שניות או צופה בפרסומת עד סופה. כמו כן, ניתן להעלות לצד הסרטון והתשלום על כך מחושב לפי כל הקלקה על הבאנר. אפשרות נוספת היא הופעת המודעות בתצוגה של הסרטונים שקשורים לסרטונים בהם צפה הגולש. באפשרויות פרסום רבות כגון הופעה בתצוגה, ניתן להוסיף "שכבת הנעה לפעולה" הכוללת טיזר או מודעת טקסט על גבי הסרטון שמפנה בלינק לאתר או לדף נחיתה. הודות לשיתופי הפעולה האסטרטגיים בין יוטיוב לאתרים השת"פ של גוגל, הפרסומים שלכם יוכלו ליהנות מרימרקטינג (שיווק מחדש) הן ביוטיוב והן באתרים נוספים במקביל להופעתם ביוטיוב.

כיצד יוצרים סרטון יוטיוב שיניע לפעולה?

הכי חשוב זה לשמור על יצירתיות ממוקדת מטרה. אפשר להפיק סרטון בהתאם לקונספט המבוקש: סרטון תדמיתי שיעלה את החשק לרכוש את מוצרי החברה או סרטון הומוריסטי או מעניין שיתפשט בצורה ויראלית ברשת ויגדיל את מספר הצפיות ככמעט ללא זיהוי מי החברה שעומדת מאחוריה. ניתן ליצור סדרת סרטונים בהמשכים כשרק בסרטון האחרון נחשף המותג ועוד. בכל מקרה, מומלץ להפיק סרטון קצר (אורך 30 שניות נחשב לאופטימאלי), קצר ולא מעיק אך מספיק לצורך העברת המסר. חשוב להוסיף שכבת הנעה לפעולה לכל סרטון עם הפנייה לאתר. בעת העלאת הקמפיין, יש למקד אותו לקהל היעד המבוקש ולערוך כל הזמן אופטימיזציה עד שיפור משמעותי ביחס ההמרות.

טיפ קטן וחשוב של פרסום ביוטיוב

וודאו כי בלשונית הדמוגרפיה הסרטון שלכם ממוקד בהתאם ליעד. כרגע אפשרות ברירת המחדל היא מיקוד לכל הגילאים והמינים. במידה ולא תשימו לב, תבזבזו חשיפות על קהל יעד לא מתאים. במידה ואתם מעוניינים לפרסם ביוטיוב רק במיקוד של מילות מפתח לדוגמא, הסירו את אפשרויות הדמוגרפיה.

פרסום ביוטיוב – הרצאה מבית גוגל

  • קניוני עזריאלי