רימרקטינג

מהו קמפיין רימרקטינג?

שיווק מחדש הוא תהליך המאפשר לך לפנות לגולשים שביקרו בעבר באתר שלך או בדף הנחיתה, בבלוג או צפו בסרטון בערוץ היוטיוב שלך, ולהציג בפניהם מודעות פרסום ממוקדות להם (מודעות טקסט ו/א ובאנרים ו/או סרטון וידאו), וכל זאת בזמן בו הם גולשים באינטרנט – ברשת המדיה, באתרים שהינם שותפי חיפוש של פרסום בגוגל וביוטיוב, וצופים באתרים ובסרטונים אחרים, גם באלו של המתחרים…..
רימרקטינג כחלק ממכלול

רימרקטינג כחלק ממכלול

מדוע כדאי לעשות שיווק מחדש?

הסטטיסטיקה מראה כי 96% מהביקורים הראשונים ייגמרו ללא אינטרקציה של הגולש. 70% מהרוכשים אונליין, נוטשים את עגלת הקניות שלהם לפני סיום הרכישה. באמצעות קמפיין שיווק מחדש ניתן להעלות את המודעות למותג דבר שיסייע ללקוח לפתח יחסי אמון, והאפשרות להמשיך את השיחה מהמקום בו נקטעה הפעולה. יש כאן הזדמנות אדירה לפגוש בזמן אמת את האנשים שמחפשים אותך. ניתן להעלות בשיעור משמעותי את הרכישות בעסקאות שנזנחו טרם סיומם ובנוסף, באמצעות רימרקטינג ניתן להגיע לכמות אדירה של גולשים ברשת המדיה. לפני שנצלול לעומק, ישנם מספר מונחים אליהם ברצוננו להתייחס: פרסום בגוגל– רשת החיפוש והמדיה, וגם יוטיוב (שהינו המנוע חיפוש השני בגודלו בעולם!) בה נעזרים כ- 95% מהגולשים בארץ. באמצעות גוגל מרביתנו מחפשים כמעט כל דבר אותו אנו רוצים לרכוש או מעוניינים לדעת, ועל כן פרסום בגוגל הינו כה אפקטיבי. רשת המדיה (רשת התוכן) – אתרי התוכן המוצגים ע"י גוגל, כולל ערוצי יוטיוב. רשת החיפוש – התוצאות כפי שמופיעות בדף תוצאות החיפוש של גוגל, בעת שהגולש מחפש מוצר לפי מילת מפתח מסוימת. ישנן תוצאות שהינן השלכות של קידום אורגני בגוגל, וישנן תוצאות שהינן השלכות של פרסום בגוגל המכונה גם: קידום ממומן באמצעות גוגל אדוורדס. החזר על השקעה (ROI) – מדידה של כל ההמרות הרצויות לנו כתוצאה מפרסום בגוגל (וערוצי שיווק נוספים). עוגייה (COOKIE) – קוד שנשתל בעמודי האתר שלך, ואוסף מידע לגבי המבקר בו. קוד זה מאפשר לנו "לעקוב" אחר אותו גולש במסגרת קמפיין רימרקטינג ולהציג לו פעמים נוספות את המסרים השיווקיים שלנו.

כיצד פועל קמפיין שיווק מחדש

מחקרים מוכיחים כי אחוז הגולשים המבצעים רכישה או מבצעים "המרה" באתר האינטרנט בפעם הראשונה שהם נחשפו אליו, עומד בממוצע על 4% בלבד (הנתון משתנה בהתאם לטיב ההמרה, קיים הבדל בין רכישת מוצר לבין הרשמה לניוזלטר לדוגמא). המטרה העיקרית בעת הקמת אתר מקוון, הינה ביצוע רכישה של מוצרינו או שירותינו או לפחות צירוף אותו גולש למשפך השיווקי שלנו, כלומר: התקדמות בשלבים לביצוע רכישה, כמו: שליחת פרטים להתקשרות, הצטרפות לניוזלטר, הוספה למועדפים ועוד. רימרקטינג = שיווק מחדש, כשמו כן הוא, הינו אפשרות לשווק מחדש לאנשים שנחשפו וביקרו אותך באתר, למסר השיווקי אותו הם לא ראו בשלמות או לא הפנימו בעת הביקור הראשוני באתר. בנוסף, להציג בפני גולשים אלה מסרים חדשים, פרטים אודות מבצעים, שינויים וכל אלמנט שיווקי או פרסומי הקשור לאתר שלך. מחקרים שיווקיים מראים כי אדם צריך להיחשף בממוצע למסר שלך כ – 7 פעמים עד שהוא בוטח בך מספיק כדי לרכוש ממך (כמובן שזה מותנה ותלוי בגורמים רבים). באמצעות רימרקטינג, אתה יוצר מעין רשימת לקוחות או פנקס לקוחות וירטואלי, שאליהם אתה יכול לפנות בכול עת שתרצה, באמצעות קמפיין או תשדיר פרסומת. הרעיון המרכזי כאן הוא להגיע למבקרים הרלוונטיים שכבר היו אצלך והתעניינו במוצר שלך או כאלה שכבר מכירים אותך ורכשו ממך בעבר (להם נציג בד"כ מסרים אחרים מאלה שלא רכשו מאיתנו עדיין), ולפנות אליהם עם קמפיין פרסומי ממוקד, שמותאם להם באופן אישי ומיוחד.

המשמעות השיווקית של רימרקטינג

המשמעות השיווקית, הינה ייעול אסטרטגיית השיווק של המוצר שלך, והפיכתה לממוקדת, מדויקת ויעילה, כך ששיעור ההמרה יהיה הגבוה ביותר והמשתלם ביותר, וכתוצאה מכך הפעילות השיווקית באתר ומחוצה לו, תהייה המקסימאלית. כך יוצא, שאותם גולשים שעזבו את האתר שלך מבלי שקנו דבר, לא נרשמו לרשימת התפוצה, לא ביקשו להצטרף לניוזלטר החדש שלך וכו', רואים אותך ואת הפרסום שלך, בזמן שהם גולשים ומחפשים ברשת מגוון דברים. באמצעות שיווק מחדש, אתה יוצר קשר עם האנשים הנכונים ומעביר להם בזמן אמת, את המסר השיווקי שלך ואת המבצעים החדשים, וזאת בלי שביקרו בהכרח שוב באתר שלך, וכך מושך אותם במסר שיווקי ממוקד לשוב ולהיכנס ולבצע רכישה.
רימרקטינג

רימרקטינג – שיווק מחדש

 

מה דורש הקמפיין ?

קמפיין רימרקטינג דורש הוספת קוד לדפי האתר. ברגע שהקוד מתווסף, נשתלת עוגייה במחשב שלו, כך שכל מי שיגיע אליך, גם אם זה לביקור קצר, יצורף אוטומטית לרשימת השיווק החדשה ויוכל להיחשף לקמפיין החדש והמתאים. דוגמא: אתה מוכר עגלות תינוק. גב' כהן הנמצאת בחודשי היריון מתקדמים, נכנסת לאתר שלך לחפש עגלה ליורשת העצר החדשה. באמצע הדפדוף באתר, התחשק לה לאכול גלידה, אז היא קפצה לגלידרייה בשכונה. כשחזרה בערב, היא שכחה לגמרי מהאתר שלך, אבל המשיכה לגלוש באתרים אחרים לחלוטין (אתרי חדשות, יוטיוב, חיפשה סרט בקולנוע ועוד).
באמצעות שיווק מחדש, אתה יכול לפנות לגב' כהן, בעת שהיא גולשת באינטרנט, ולהציע לה עגלת תינוק מהממת ובמחיר מבצע. מודעה זו תלווה את הגב' כהן בכול אתר שהינו שותף חיפוש של גוגל, בו היא תגלוש, למשך מספר הימים שבחרת. ניתן להגביל את כמות החשיפה של גברת כהן למסרים: להגדיר את מספר הפעמים המקסימאלי בו היא תיתקל במודעה של רימרקטינג ביום או בשבוע, ניתן להחליט לא להציג מודעות רימרקטינג בימים או בשעות ספציפיות, ניתן להציג את המודעות לגולשים שהגיעו או לא הגיעו רק לעמוד ספציפי באתר ובאופן כללי יש כאן גמישות אדירה. כך אתה מגביר את המודעות והחשיפה לאתר ולמוצר שלך, ומעודד את ההרשמה ליצירת קשר ו/או את המכירות למוצרים השונים באתר, דבר שמוביל ליחס המרה גבוה ומניב.
דרך מומלצת נוספת לעשות שימוש בקמפיין רימרקטינג – שילוב בין מסעות פרסום: שילוב של קמפיין "רגיל" במסגרת פרסום בגוגל, עם קמפיין רימרקטינג, ובאמצעותו לפנות לכול מי שחיפש אותך, וכך לעודד אותם עוד יותר לרכישה.
יתרונות
פילוח מדויק של קהלים אליהם ברצונך לפנות – רשימת שיווק מותאמת אישית לקהל הרצוי – אלה שלא נרשמו לניוזלטר, אלה שלא שלחו פרטים להתקשרות, גולשים שנטשו באמצע רכישה, גולשים שכן רכשו ועוד. הרשימה יכולה להשתנות בכול רגע נתון, בהתאם לצרכים שלך ולמסרים השיווקיים, ואין הגבלה על מספר הרשימות או הפילוחים אותם תרצה לעשות. חשיפה למספר גדול של גולשים מספר רב של פעמים ביום, בשבוע, בחודש. החשיפה הזאת מחזקת את התדמית שלך ברשת. פתאום רואים אותך בכל מקום וזה מרשים מאוד. אתה יכול להיות בעל עסק קטן ולהיראות כבעל עסק עצום! גמישות והתאמה של מחיר מסע הפרסום בגוגל, בהתאם לצרכים וליכולות שלך. ניתן לשנות את העלויות בכל רגע נתון בהתאם לתוצאות. מיקוד הפרסום בהתאם להחלטתך – לפי אתרים ספציפיים, לפי נושא, ועוד. בקרה ושליטה מידית על אופן, מקום וזמן הצגת המודעות וחשיפתן בהתאם ליעדי המכירה שהצבת. אתה יכול לבחור באילו אתרים תופיע או לא תופיעהמודעה שלך, ויכול לשלוט במינון, בהתאם לחשיפה ולתקציב.

איך עובד רימרקטינג בשטח?

– יצירת רשימת שיווק מותאמת – הפילוח יכול להיות לפי החלטתך ולפי היעדים אותם בחרת להגדיר.
– הגדרת אורך הקמפיין – (החל מימים ספורים ועד לשנה וחצי).
– הגדרות הקמפיין ב"גוגל אדוורדס" – בזה נשמח לעזור לך.
– צפייה בנתוני הקמפיין באופן קל ושקוף.
– הנאה מכמות הגולשים והרוכשים באתר והגדלת מחזור המכירות!

מסעות פרסום אפקטיביים – מסעות הפרסום האפקטיביים ביותר הם אלה הממוקדים אישית ללקוח אליו אתם רוצים להגיע. מסעות הפרסום בקמפיין רימרקטינג, צריכים להיות עדכניים וממוקדים לגולשים אותם אתם רוצים להביא לאתר.
עיצוב וניסוח מודעות – חשוב שמודעות התמונה תהיינה בולטות ומושכות תשומת לב. אם הן תעוצבנה ב look&feel של האתר, הם יזכירו לגולשים את המוצרים שלכם. אם מדובר בסרטוני וידאו ביוטיוב, כדאי שהסרטון יהיה קצר (רוב הגולשים צופים ב – 30 שניות הראשונות).
הנעה לפעולה – מסעות הפרסום צריכים להיות שיווקיים ומכירתיים כאחד ולעודד את הגולשים להיכנס לאתר ולבצע בו רכישה או יעד אחר שהוגדר. מסעות הפרסום צריכים להיות מגוונים מבחינת מראה, גודל ותמונה ורצוי אף סרטון. כך תוכל לבדוק בדיוק מה עובד!

שיווק מחדש ביוטיוב

הרעיון העומד מאחורי רימרקטינג ביוטיוב: להציג מודעות הן ביוטיוב והן באתרים שותפים, על בסיס צפייה בסרטונים שלנו. כלומר, ניתן "לעקוב" אחר צופים שהגיעו אל הערוץ שלנו – נרשמו אליו או צפו באחד מהסרטונים שהעלינו.

כיצד מפעילים קמפיין רימרקטינג ביוטיוב?

בתוך "מסעות פרסום בוידאו" (חלק ממשק גוגל אדוורדס) יש לבצע חיבור לערוץ היוטיוב ולהפעיל "רשימות שיווק מחדש של סרטונים". ניתן ליצור רשימות  הכוללות צופים שביצעו אחת מהפעולות הבאות: צפו בסרטונים שלנו, ביקרו או נרשמו לערוץ שלנו, צפו במודעת סרטון זורם של אחד הסרטונים שלנו את הרשימות מנהלים מתוך הכרטיסייה 'יעדים'.

היתרונות של רימרקטינג בווידאו

שיפור ההחזר על ההשקעה מעקב אחר צופים רבים – סרטון יכול לצבור המון צפיות במהירות רבה, ואף ניתן לפרסם במקביל סרטון ספציפי כדי שיזכה לצפיות מרובות (בעלות נמוכה יחסית). עובדה זאת מאפשרת להגיע ללקוחות פוטנציאליים מהר יותר משיטות אחרות. תמחור יעיל – משלמים רק כאשר המשתמש בוחר לצפות במודעה או מקליק עליה. ניתן להוסיף לסרטון שכבת קריאה לפעולה עם קישור לאתר, דבר המגביר את כמות הכניסות לאתר בצורה ניכרת.

תכונות מרכזיות של רימרקטינג בווידאו

מיקוד – ניתן למקד את הסרטונים באמצעות שימוש בקטגוריות ספציפיות, כגון: מילות מפתח, נושאים, תחומי עניין, מיקוד גיאוגרפי ועוד. פורמטים יצירתיים – ניתן לשלב מודעות תמונה / באנרים הנלווים לחלק מהמופעים של הסרטונים, בהתאם להגדרות (באנר נלווה חייב להיות בגודל 300*60) דוחות מפורטים: הודות לדו"חות ניתן לבצע אופטימיזצייה ולהתאים את הצעות המחיר לפי נושאים או ערוצים שהפיקו את התוצאות הטובות ביותר. קהלים מותאמים אישית: ניתן להתאים באופן אישי את המיקוד לצופים שביצעו פעולה אחת, כלומר צפו באחד הסרטונים אך לא צפו עדיין בסרטון אחר אותו העליתם ובאמצעותו אתם מעוניינים להעביר לצופה מסר חדש. לדוגמא, ניתן למקד למשתמשים שצפו בטיפ מקצועי משלך, אך עדיין לא צפו בסרטון או במודעה שלך המפרסמים את הכנס החדש.

וידאו המתאר כיצד להתחיל קמפיין

קמפיין רימרקטינג – סיכום

  רימרקטינג = שיווק מחדש, הוא מסע פרסום שאם מגדירים אותו נכון, יכול להיות סופר אפקטיבי ולהעניק לך תשואה גבוהה מאד על ההשקעה. יש כיום אפשרויות מדהימות ברימרקטינג הן ברשת המדיה והן ביוטיוב וכשעובדים עימן נכון, החשיפה שלך וחיזוק המותג שלך גדל משמעותית. חשוב לזכור כי המטרה העיקרית שלך בהקמת האתר היא להגיע למטרות השיווקיות שהצבת לעצמך, ובאמצעות קמפיין רימרקטינג אתה מחזיר את הגולשים הביתה, לאתר שלך. אז קדימה, "בואו הביתה".
  • קניוני עזריאלי