קידום בגוגל

seo-icon

בשנים האחרונות שדרגה גוגל את האלגוריתם שלה (על פיו נקבעים דירוגי האתרים), שהשפיע רבות על דירוג האתרים בדף תוצאות החיפוש, ושינה את חוקי המשחק בכל הקשור לקידום מקצועי בגוגל.  שינוי זה גרם לכך שכל האתרים שקודמו באופן לא מקצועי, הועפו מתוצאות החיפוש או "נפגעו קשות בדירוגים. לעומתם, אתרים רבים נסקו מעלה ותפסו את מקומם הראוי. קידום בגוגל מחייב כיום מקצועיות ברמה הגבוהה ביותר, ניסיון וידע רב המתעדכן על בסיס שוטף, לפחות בקצב העדכון של האלגוריתם…

אז מהו קידום נכון בגוגל?

בעבר, ניתן היה להגיע תוך חודש למקום הראשון בדירוג עבור מילת מפתח תחרותית. כיום, ממש לא כדאי לנסות את זה… שימו לב, כיום אופטימיזציית יתר גרועה מלא לקדם את האתר בכלל! ועל כן, אם אתם שוקלים קידום בגוגל, אתם חייבים לבצע זאת במקצועיות ובזהירות. לפני שנצלול לעומקם של דברים, חשוב לזכור שהנחת העבודה הראשונית, בבואנו לקדם אתר, הינה שגוגל מעוניינת להיות רלוונטית עד כמה שהיא מסוגלת ולדרג גבוה את האתרים הראויים ביותר. ככל שנעשה שימוש נכון ומושכל בפרמטרים העומדים לרשותנו, הקידום יהיה מוצלח ואפקטיבי יותר.

לאילו פרמטרים עלינו להתייחס בקידום?

קידום במנועי חיפוש גוגל

אחד מאבני היסוד של הקידום האורגני בגוגל, הינו אופטומיזציית האתר (מבנה ותוכן).

טעות לחשוב כי אם נדחוף הרבה קישורים בתוך האתר, מחוצה לו ומאתרים לא איכותיים, האתר יקודם.

אז מה כוללת אופטימיזציית מבנה ותוכן אתר?

  • קוד האתר – קוד נקי על פי כללי W3. לבדיקת תקינות הקוד באתרכם:  http://validator.w3.org
  • מבנה כללי של האתר – בניית אשכול דפים המתחיל מדף הבית הראשי, ומסתעף  לדפים פנימיים יותר, ומסתיים בדף הפנימי ביותר באתר (מקסימום 4 רמות עומק). דפים חשובים מאוד יהיו בראש האשכול וקרובים לדף הבית, ויהיו מקושרים ישירות לדפים חשובים אחרים באתר, וכך עד לקצה הפירמידה. באופן זהו אנו חושפים בפני העכבישים ("השליחים" של מנוע החיפוש שנשלחים לסרוק את האתרים ולעדכן את המידע במסגרת האלגוריתם) בצורה קלה ופשוטה את דפי האתר, והאתר ייסרק בקלות, וביסודיות ויוכל לקבל דירוג גבוה.
  • תגי מטה ייחודיים – הטמעת תגי מטה ייחודיים בכל אחד מהדפים: כותרת, תיאור, מילות מפתח (פחות משמעותי בשנים האחרונות אך עדיין מומלץ להתייחס אליהם) וכן תגי אלט לתמונות ומבנה הירארכי של טקסט הכולל: H1 לכותרת העמוד הראשית, H2  לכותרות משנה וכן הלאה.
  • כתובת URL תקינה, בעלת מבנה מסודר, ואם אפשר אז שתכלול את מילת המפתח המרכזית של אותו עמוד.
  • קישורים פנימיים שבורים – גוגל שונאת קישורים שבורים (חיבור שגוי לעמוד אחר באתר תוך העתקת כתובת URL שגויה). ניתן לבדוק פרמטר זה באמצעות הכלי A1 Sitemap Generator: http://www.microsystools.com/products/sitemap-generator
  • תוכן האתר – תוכן איכותי, מקורי, מקצועי ורלוונטי, שהגולשים אוהבים, משתפים ומדברים עליו, יקבל התייחסות גבוהה וטובה מהעכבישים הסורקים ויקדם אותנו מעלה.

רצוי, ואפילו כדאי להשביח את התוכן ע"י שימוש בתמונות, סרטונים, גרפים, מחקרים, סיפורי מקרה, אינפוגרפיקה (איורים ותרשימים, תרשימי זרימה, אנימציה ועוד, המשמשות להמחשה, והמלוות בהסברים), כפתורי שיתוף והצבעה ועוד.

  • שימוש בתגיות סכמה ומיקרודאטה – (לא תמיד רלוונטי לכל אתר) לדוגמא: מפת רחובות בה מראים את מיקום העסק, חנויות און-ליין, דירוג גולשים, מדירוגי כוכבים פשוטים ועד לזמן הבישול של מתכון מסוים או שעות ההצגה של סרטים בבתי קולנוע.
  • תוצאות מקומיות – (לא רלוונטי לכל אתר) כאשר אנחנו מחפשים עסק כלשהו, התוצאות המוצגות בדף תוצאות החיפוש, מתאימות לאזור הגיאוגרפי ממנו חיפשנו, כולל ביקורות גולשים על אתרים אלה (אלמנט הפועל אף ביתר שאת בעת החיפוש באמצעות הניידים). תוצאות מקומיות מחייבות אותנו לפתוח עמוד עסקי בגוגל פלוס, אימות נתונים מול גוגל, והזנת מידע אודות העסק.

תמונה אישית – שינוי מהותי נוסף הינו תמונות בעלי האתר. לצד התוצאות שעולות בחיפוש, מופיעים פרצופים של אנשים… (גולשים מקליקים יותר על תוצאות אלה כי הן משדרות אמינות ומושכות את תשומת הלב). מחייב הרשמה לגוגל פלוס, וחיבורו לאתר.

  • מילות מפתח לקידום בגוגל (KEYWORD)

  • לכל אתר קיימות מגוון מילות מפתח אפשריות לחיפוש ע"י הגולש, ואין אפשרות לקדם את כולן באפן אקטיבי. ולכן, יש לברור מספר מילים וביטויים ממוקד לקידום בגוגל. כך מאמץ הקידום שלהן יהיה מרוכז ויעיל, ויניב תוצאות משמעותיות ואיכותיות. ככל שתהיינה התאמה גבוהה בין המילים המופיעות בתוכן האתר שלך (באופן מושכל ומגוון), לבין המילים שהגולש מחפש, יגיעו יותר גולשים לאתר. וככל שהמילה "חזקה" וממותגת יותר, היא תקבל עדיפות.
  • מרבית עבודת קידום האתר ועלייתו בסולם תוצאות החיפוש בגוגל, עדיין מושגות הודות לתמהיל קישורים נכון ויעיל.
  • שימוש בכל השיטות שהיו מקובלות לפני כשנתיים יכול לגרום ל"ענישה" מצד גוגל, ולכן, היום כמעט ולא נמצא כי נעשה בהן שימוש עבור קידום מקצועי. אם בעבר הרחוק, מספיק היה להוציא כמה קישורי פוטר ולראות איך האתר נוסק מעלה, כיום, קישורי פוטר יכולים להוביל לענישת האתר ולכך שיצנח לתהום תוצאות החיפוש. זה קרה בשנה האחרונה לאתרים רבים. היזהרו מקישורי פוטר!
  • בניית קישורים טבעית – כיצד זה משפיע על קידום בגוגל?

קידום ופרסום בגוגל

קידום ופרסום בגוגל

כאשר האתר נסרק על ידי גוגל, הוא מסווג על פי איכות התוכן המופיע בו, האתרים שמקשרים אליו, הקישורים הפנימיים, קלות הניווט באתר ועוד.

גוגל מחפשת מקורות נוספים שיצביעו על מידת הרלוונטיות של האתר לתוצאות החיפוש, ואת זה היא עושה הרבה ע"י בחינת הקישורים הנכנסים לאתר (היא בוחנת איכות ומגוון מקורות. מבחינתה, אם הרבה מקורות מהימנים מצביעים עליך, סימן שאתה ראוי ואמין),מעורבות הגולשים, המיתוג המקוון והלא מקוון שלך, רמת השיחות אודותיך ברשת ועוד ושאר הפרמטרים אליהם התייחסנו עד כה.

ישנה חשיבות רבה לבנות תמהיל קישורים "טבעי" הכולל מספר מילות מפתח, בהטיות שונות, במילים נרדפות, ובקישורים מגוונים ולדפים שונים באתר. בכדי ליצור תמהיל קישורים אפקטיבי ככל הניתן, יש לבצע עבודה רציפה ומעמיקה ולפעול בכל החזיתות, למקסום האפשריות שלנו ברשת.

חשוב מאוד כי קצב יצירת הקישורים לאתר יתבצע בהדרגה ולאורך זמן, גם ביחס למתחרים, ולא יהיה בשיטת "זבנג וגמרנו".

תמהיל נכון של קישורים יכיל את האלמנטים הבאים :

–          גיוון רב, ככל שניתן במקורות הקישור וכמה שיותר רלוונטיים לתחום.

–          גיוון במילות המפתח, ולא רק ממילת מפתח אחת.

–          גיוון בקישור לדפי האתר היותר פנימיים (ולא רק לדף הבית).

–          גיוון מהתוכן באתר: מגוף המלל, תמונות, באנרים, סרטונים, פרופילים ועוד.

–          מאתרים הקשורים לעולם התוכן של האתר.

–          מאתרים בארץ ובעולם (אם רלוונטי).

–          מאתרים בעלי TR (Trust Rank) גבוה ככל האפשר.

–          מאתרי פורומים, בלוגים, תמונות, וידאו, שאלות ותשובות, אינדקסים, שיתוף והצבעות תוכן, מאמרים איכותיים, מדיות חברתיות שונות, חדשות, ועוד.

–          הרשתות החברתיות – אחד השינויים המהותיים אותו ביצעה גוגל בשנים האחרונות, הינו ההתייחסות

לרשתות החברתיות: קישורים לאתר שלך מרשתות חברתיות מהווה סימן משמעותי לגוגל בנוגע לחשיבות ולפופולאריות של האתר. גוגל שמה דגש חזק על גוגל פלוס ויוטיוב (ששייכים לה…) ולכן הנוכחות שלכם וקבלת קישורים מגוונים ממקורות אלה, חשובה במיוחד!

מכשירים ניידים – מגמה שהולכת וגוברת. האתר חייב להיות מותאם לגלישה סלולארי תוך התייחסות למאפיינים המתאימים העתיד כבר כאן!

עולם האינטרנט הבין לאן נושבת הרוח, וכיום אתרים בונים גרסת מובייל או אפליקציה ייעודית לאתר, המותאמת לגלישה סלולארית. טרנד חזק שהולך וגובר – בניית אתרים "רספונסיביים" המתאימים עצמם למכשיר ממנו מגיע הגולש.

  • זמן טעינה – לא משנה באיזה דפדפן יחפש אותו הגולש, האתר חייב לעלות במהירות! (רצוי עד חצי שנייה ומקסימום שנייה וחצי). למהירות הטעינה השפעה ישירה על דירוג האתר בדף תוצאות החיפוש. נתונים אלה ניתן לבחון בגוגל אנליטיקס עבור כל אחד מדפי אתר. התעמקו בנושא קריטי זה. כלי נוסף לבדיקות זמן טעינה: http://www.searchenginegenie.com/speed-meter.php
  • איכות האחסון – גם אם תקדמו את אתרכם ברמה המקצועיות הגבוהה ביותר, לא יעזור לכם כלום אם הזחלנים של גוגל באים לבקר באתרכם והוא אינו באוויר. זה פשוט אסון! (גוגל סלחנית לפעמים אבל לא כדאי להתגרות בה ולנסות את מזלכם). האתר חייב להיות באוויר כל הזמן! ניתן לנטר באמצעות כלים ייחודיים את זמן השהייה של האתר באוויר. מתקבלת התרעה אם האתר לא.

קידום בגוגל 2013 – סיכום

בעבר, קידום בגוגל היה קל, זול ומהיר. כיום, קידום בגוגל זה בדיוק ההיפך – מורכב, לא זול כשמדובר בעבודה מקצועית (יש לכך סיבות אותן לא נרחיב כאן) וחייב להתבצע במתינות ובהדרגה.

פרמטרים חשובים בתהליך קידום בגוגל: אופטימיזצית אתר – מבנה ותוכן, איכות התוכן באתר ואיכות הקישורים הנכנסים. ישנם כמובן פרמטרים רבים נוספים (אליהם לא התייחסנו במאמר זה).

קידום בגוגל 2013 = מסעיר!

 

וידאו המתאר 5 טעויות נפוצות בקידום בגוגל

  • קניוני עזריאלי