פרסום ביוטיוב

פרסום ביוטיוב

youtube

פרסום ביוטיוב מאפשר חופש יצירה וקריאייטיב ופונה לקהל בעל תשומת לב גבוהה. מומלץ לכל עסק "להיות שם".

הודות לעובדה כי רבים עדיין אינם מכירים בעוצמת הפרסום ביוטיוב, הפרסום ביוטיוב נחשב כיום לזול בהשוואה לערוצי השיווק האחרים ברשת, והתשואה על ההשקעה בו גבוהה.

קל לייצר סרטוני וידאו וניתן אף ליצור ולערוך אותם באופן עצמאי בעלות נמוכה מאוד (תלוי במטרות ויעדי הקמפיין).

יתרונות הפרסום ביוטיוב

  • יוטיוב הינו מנוע החיפוש השני בגודלו בעולם. כ – 30% מהגולשים מבצעים בו חיפושים.
  • אם "תמונה שווה אלף מילים" אז לסרטון וידאו יש את היכולת להעביר את המסר בצורה החזקה ביותר ולהניע צופים למעורבות ופעולה. קהל הצופים פעיל (בניגוד לצפייה בטלוויזיה) והוא מקליק על קישורים לאתר, צופה בסרטונים משלימים, מצביע לסרטונים שהוא אוהב, מגיב ומשתף.
  • 52% מהצופים נוקטים בפעולה כלשהי בעקבות הצפייה בסרטון.
  • למעלה מ – 3.5 מיליון ישראלים צופים ביוטיוב מדי שבוע, בממוצע של 10 דק' ו – 16 עמודים.
  • ניתן להוסיף לסרטון שכבת קריאה לפעולה עליה ניתן להקליק ולהגיע לאתר, לדף נחיתה, או לצפייה בסרטון אחר המוצג בערוץ שלכם.
  • ניתן לבנות בקלות ערוץ יוטיוב ממותג וזאת דרך מצויינת להגביר מעורבות של לקוחות פוטנציאליים. בערוץ יוטיוב תוכלו להעלות הלוגו שלכם ולהציג את המסרים השיווקיים, המוצרים שלכם ועוד. ניתן לבנות ערוץ באופן עצמאי או להיעזר במעצב.
  • שליטה ובקרה – באמצעות הכלים של גוגל ניתן למדוד כמעט כל מה שקשור לביצועי הסרטון: כמה אנשים הקליקו על המודעה ועברו לאתר, כמות הצפיות, אחוזי צפייה עד מקטעים שונים, פילוח פורמטים, נתונים דמוגרפיים, מילות מפתח ועוד. מידע זה יאפשר לבצע אופטימיזצייה לסרטונים ולזהות צרכים חדשים של לקוחות.

נתונים סטטיסטיים אודות יוטיוב:

  • למעלה ממיליארד צופים ייחודיים בחודש.
  • עלייה של 50% בכמות הצפיות בהשוואה לשנה שעברה.
  • 6 מיליארד שעות צפייה בחודש (בממוצע כשעה לכל אדם על פני כדור הארץ).
  • 100 שעות תוכן מועלות ליוטיוב בכל דקה.
  • מיליוני מנויים נוצרים כל יום וזה יותר מהכפיל את עצמו בהשוואה לשנה הקודמת.
  • למעלה מ 25% מהסרטונים נצפים דרך האפליקציה, למעלה ממיליארד צפיות ביום.

אפשרויות פרסום ביוטיוב:

  • קידום סרטונים על פי מילות מפתח, דמוגרפיה, נושאים ותחומי עניין ועוד.
  • פרסום מודעות טקסט או באנרים על גבי הסרטון או לצד הסרטון – מודעות אלה מובילות את הגולש לדף הנחיתה שלכם או לסרטון נוסף בערוץ. ניתן ליישם זאת (באופנים שונים) באמצעות ממשק הפרסום לוידאו  או דרך רשת המדיה של גוגל אדוורדס.
  • רימרקטינג (מכונה גם: "שיווק מחדש") – ניתן להציג סרטונים לצופים שכבר צפו באחד הסרטונים שלנו או שהגיעו לאתר שלנו, סרטון נוסף בעל מסר חדש.

מוצרים שיש ליוטיוב להציע דרך ממשק גוגל אדוורדס במודעות הפרסום לוידאו:

TrueView

ניתן לבחור באחת או בכל אפשרויות הפרסום. מומלץ להשתמש בשלושת הפורמטים יחדיו. להתמקד גם במחפשים וגם בצופים.

בחיפוש

הסרטון מופיע בתוצאות ממומנות לפי מילת מפתח שחיפש הגולש.

  • התשלום הוא לקליק.
  • 30% מחפשים ביוטיוב.
  • ביצועים טובים לקליקים לאחר צפייה.
  • מיקום המודעות: 2 למעלה, 3 בצד.

לדוגמא:

 פרסום ביוטיוב

מודעת סרטון זורם (פרי רול)

הסרטון מופיע לפני צפייה בסרטון נבחר. ניתן אחרי 5 שניות לבטל את הפרסומת ללא חיוב.

  • רק אם הגולש מגיע לצפייה באורך 30 שניות או לצפייה עד סוף הסרטון, מחויבים לתשלום.
  • פרסומת "במלוא הדרה". הפוקוס הוא על הסרטון. אפשר להוסיף ללא עלות נוספת לצד התוצאות, באנר נלווה בגודל 300*60 ומשקל מקסימלי = 50K.
  • אם מקליקים על הבאנר זה נחשב לצפייה והתשלום הוא לקליק. הבאנר הנלווה ימשיך להופיע, גם אם הצופה בוחר לדלג על הסרטון.
  • אפשר למקד על פי: מילות מפתח, מיקומים ספציפיים (לפרסם על קליפים נבחרים), דמוגרפיה (גיל ומין), ו/או תחומי עניין וקטגוריות.
  • לא ניתן להוסיף על גבי הסרטון שיכבת הנעה לפעולה, אולם הבאנר הנלווה מפצה על כך וממנו מומלץ להוציא קישור אל האתר.

לדוגמא:

פרסום סרטון ביוטיוב

בתצוגה

המודעות יופיעו כסרטונים הקשורים לסרטון בו צפינו.

  • פרסום סרטון ערוץ ביוטיוב. ניתן להוסיף קישור לאתר באמצעות שכבת הנעה לפעולה.
  • הסרטון מופיע בהצעות של הסרטונים הקשורים בצד לסרטון הנבחר.
  • אפשרויות: מודעה אחת בראש העמוד, מודעה על הסרטון, מודעה מתחת לסרטון, מודעת תמונה ביוטיוב:

לדוגמא:

פרסום סרטון בערוץ יוטיוב

רימרקטינג לוידאו ביוטיוב

על מנת שהרימרקטינג ביוטיוב יפעל, נדרש לחבר בין חשבון אדוורדס לבין החשבון ביוטיוב.

גוגל משתפת פעולה עם מיליוני אתרים של שותפים, כך שניתן להגיע ללקוחות פוטנציאליים שנכללים ברשימת הרימרקטינג בתדירות שמוגדרת מראש וניתנת לשינוי בכל רגע נתון. ניתן להתאים את הרימרקטינג לפעולות הייחודיות למעורבות ביוטיוב.

יתרונות הרימרקטינג ביוטיוב:

  • דיווחים מפורטים הכוללים מידע על מיקומי מודעות וביצועים, המאפשרים לבצע אופטימיזצייה לקמפיין.
  • מיקוד מותאמים אישית: ניתן לבצע שילוב של רשימות הרימרקטינג. לדוגמא: למקד למשתמשים שצפו בסרט ראשון בסדרה, אך עדיין לא צפו במודעה שמקדמת את המוצר החדש או בסרטון השני בסדרה אשר מוביל אותם במעלה משפך שיווקי. אפשר להציג מודעה של וידאו, גם לכאלה שנכנסו לאתר.

ועוד. למידע נוסף אודות רימרקטינג ביוטיוב:

https://support.google.com/adwords/answer/2545661?hl=iw

טיפים לפרסום בוידאו

  • השקיעו בסרטונים מושכים ומעניינים.
  • מומלץ לייצר סרטונים באורך 30 שניות. לסרטונים אלה הביצועים הטובים ביותר (כ – 25% בממוצע צופים עד סוף הסרטון וזה נחשב טוב).
  • אל תשכחו להוסיף שכבת קריאה לפעולה הכוללת טקסט (ותמונת thumbnail).
  • לבחון אילו קהלים צופים בסרטון והיכן הביצועים הטובים ביותר. היעזרו באפשרות: "פלח לפי פורמט" – לראות על מה הקליקו מכל אפשרויות הפילוח. כל פורמט מניב צפיות שונות הניתנות למדידה.
  • לבחון עד כמה היו הלקוחות הפוטנציאליים מעורבים עם הסרטון (אבסולוטית, או ביחס לסרטים באורך דומה ביוטיוב. מעל או מתחת הממוצע).
  • פלחו לפי מיקומים – אפשר לבחור את שם הסרטון בו רוצים לפרסם.
  • להיעזר באנליטיקס לוידאו בו ניתן לקבל נתונים אודות: צפיות, מנויים, עשרת הסרטונים הנצפים ביותר, תאריכים, מקורות הגעה, כמות הצפיות מניידים, מסרטונים מוטמעים, מחיפוש ועוד.
  • טיפ: כשרוצים לשתף סרטון רק מנקודה מסויימת בסרט, ניתן לבצע הטמעה באמצעות "שתף סרטון זה: התחל בשעה…"
  • אנוטציה – בועות בהם מוסיפים טקסט או קישור לסרטון אחר. אפשר ליצור לדוגמא, בועת הרשמה או פעולה אחרת המשרתת את יעדי הקמפיין.
  • שימו לב: שינוי רוטציה של תצוגת מודעה מ"אופטימיזציה של קליקים" ל"אופטימיזציה של המרות", מגדילה את שיעור ההמרות ב – 5%.

למידע נוסף אודות פרסום ביוטיוב:

http://www.youtube.com/yt/advertise/index.html

  • קניוני עזריאלי