הפרמטרים המשפיעים ביותר על קידום בגוגל לשנת 2013

לאחר עדכון פינגווין 2.0 בחודש יוני 2013, נערכו מספר מחקרים במטרה לגלות מה היתה השפעתו של זה, על קידום בגוגל, ואילו פרמטרים חדשים או ישנים יקבלו בולטות בקידום אתרים (SEO) בשנה הקרובה.

הפרמטרים שנמצאו הכי משפיעים על מידת, איכות ואופי קידום האתר הם אלה שהכרנו וחשוב מכל להכיר בשינויים ולהבחין בדקויות שכן, קידום אורגני בגוגל הינו שונה ביותר ממה שהיה בעבר! בדברים מסויימים מדובר בהיפוך דברים ומי שלא יפעל בהתאם יקבל עונשים ועשוי להיעלם מדף תוצאות החיפוש.

SEO Target - Search engine optimization

קישורים

פנימיים, יוצאים ונכנסים. על כל הקישורים להיות מגוונים, בעלי קצב גדילה טבעי וקבוע המתנהל לאורך זמן, ומאתרים בעלי סמכות ואמינות הרלוונטיים לנו. תהליך בניית תמהיל הקישורים הינו חשוב ביותר קריטי בתהליך קידום האתר, והוא תורם רבות לאמינות ולסמכותיות האתר. יצירת קישורים חייבת להתבצע באופן נכון ומושכל, אחרת, יכול להיגרם לאתר נזק עצום שעשוי לגרום לתוצאה ההפוכה והיא ענישת האתר, שיבוא לידי ביטוי בדירוגים נמוכים מאוד בתוצאות החיפוש של גוגל. אתרים רבים נענשו בשנה האחרונה בעקבות יצירת פרופיל קישורים שגויה ואופטימיזציית יתר.

Trust rank – אמינות האתר

קבוצת אתרים שהוגדרה על-ידי גוגל כאתרים אמינים ורלוונטיים לנושא המחופש, כל קבוצה בתחום עיסוקה. ככל שנקבל יותר קישורים מאתרים אלה ומהמעגלים הקרובים אליהם, כך גוגל יעריך את אמינות האתר שלנו ויתייחס אליו כאל אתר מוערך. מדד זה יכול לקדם את האתר ולהעבירו לראש תוצאות החיפוש, גם בביטויים תחרותיים ביותר.

Authority – סמכותיות האתר

עד כמה האתר נחשב סמכותי ורלוונטי בתחומו. מדד זה נסמך על כמות ואיכות האזכורים ברשת ובמדיות החברתיות. אתר שזוכה לתנועת גולשים רבה ואיכותית, לאזכורים רבים ברשת, וכתוצאה מכך לקישורים טבעיים ואמיתיים, הינו בעל סמכותיות רבה, ולכן גוגל יסמוך עליו ויעניק לו קדימות בתוצאות החיפוש. זהו מדד עליו אנחנו יכולים להשפיע רבות והדורש השקעה רבה של קידום.

 רשתות חברתיות

בשנה האחרונה ראינו גידול ניכר בהשפעה של הרשתות החברתיות על קידום האתר, מעמדו, אמינותו וסמכותו. מדד זה מסמן את יחסי הגומלין בין האתר לרשתות החברתיות כמו: גוגל פלוס (בעיקר), פייסבוק, לינקדאין, פינטרסט , טוויטר ועוד.

פעילות קבועה והזנת תוכן מתאים באתר, יצירת קישורים איכותיים ושיתופו ברשתות החברתיות תגביר את התעבורה והחשיפה אל האתר, ותקרין על איכותו, סמכותו ואמינותו לאורך זמן.

תוצאות המחקרים :

קישורים ומידת השפעתם על קידום אורגני:

כשנבחנו כל אחד מהקישורים, הם נמצאו כבעלי השפעה עצומה ומכרעת על סמכותיות האתר, ועל דירוגו בתוצאות החיפוש בגוגל. קישורים טובים יכילו את האלמנטים הבאים :

–          סמכותיות הדף המקשר אלינו: האלמנט החשוב ביותר והמשפיע על כוחו וחשיבותו של הקישור.

–          קישורים הנכנסים מקלאס C

–          קישורים מכתובות IP  שונות (מגוון אתרים)

–          קישורים ממספר רב ככל שניתן של דומיינים שונים

–          מספר הקישורים היוצאים מהדף

–          מספר הקישורים השונים הנכנסים לדף ולאתר

סמכותיות וה- TRUST  של הדף והדומיין המקשר:

קישורים טבעיים ואמיתיים (לא קנויים ולא מפורומים ברוסיה).

נבחנו גם סוגי הקישורים ומידת השפעתם, כמו :

–          מספר הדומיינים המקשרים לדף

–          מספר הדומיינים המקשרים לדומיין שלנו

–          רלוונטיות הדף המקשר

–          TRUT RANK  של הדף והדומיין המקשר

–          PR של הדף והדומיין המקשרים

–          גיוון בסוגי הקישורים:מאמרים, פורומים, ש/ת, תמונות, סרטונים, מאתרים עם PR נמוך וגבוה ועוד.

–          האם תוכן הקישור הוא חיובי או שלילי

טקסט עוגן:

יש עדיין חשיבות לקישורים עם טקסט עוגן וביטוי מדויק.

נמצא גם שיש חשיבות לגיוון בקישורים עם ביטוי בעלי התאמה חלקית, ושילובם עם קישורים עם שם המותג – אלמנט זה חשוב יותר מכמות הקישורים. עדיף שיהיו מעט קישורים, אבל שיהיו מגוונים עם ביטויים הכוללים את שם המותג וביטויים בהתאמה חלקית או ללא קשר כלל למילת המפתח אלא לקישור (לדוגמא: הסתכל בהרחבה, למידע נוסף, פרטים וכו'), מאשר הרבה קישורים אשר מכילים את אותו טקסט עוגן בלבד (זה קרוב לוודאי יוביל את האתר לעונש). קישורים טבעיים ואורגניים הם המשפיעים ביותר על הקידום.

מילות מפתח:

גם בקטגוריה זו ישנה חשיבות לכול האלמנטים שהיו מוכרים לנו קודם, כמו שימוש במילת המפתח בתגי המטה: כותרות ותיאורים, בטקסט, כותרות  H1, H2, ALT וכו'.

נמצא גם כי לשימוש במילת המפתח בשם האתר (דומיין) ישנה השפעה על הקידום של האתר, אולם לעומת שנים קודמות אלמנט זה איבד הרבה מכוחו (ועפ"י מאט כץ, המהנדס הראשי של גוגל, אלמנט זה יילך וייחלש).

רשתות חברתיות :

כפי שדובר בתחילת המאמר, בשנת 2012  ניתן משקל נכבד לסיגנלים ולתנועה שהגיעה מהרשתות החברתיות המובילות. תנועה שניזונה מתוכן איכותי, טוב ומעניין, שגורם לגולשים לשתף את תכני האתר ולהעביר הלאה כתבות, תמונות או סרטונים שמעניינים אותם, ויוצרים ככה "באז", ועוזרים לקידום האתר.

המשפיעות ביותר על קידום האתר הן הרשתות החברתיות: "גוגל פלוס" , "פייסבוק" ו"טוויטר". גוגל פלוס היא כאמור החשובה ביותר מעצם היותה שייכת לגוגל…

התנהגות זו של הגולשים באתר, כמות הגולשים, שהייה בו ודרך ההגעה אליו, משפיעה על איכות האתר ועל דירוגו על-ידי גוגל.

לסיכום,

ניתן לראות ממחקרים אלה, כי ישנה עליה ניכרת בערך שנותן גוגל למספר דברים:

תוכן – ככל שהאתר יכיל וייצר תוכן איכותי ורלוונטי המביא גולשים ששוהים בו וגולשים בין דפיו זמן רב, וגם משתפים אחרים בתוכן, כך הוא ידורג גבוה יותר. כדאי שהתוכן יהיה מורכב ממגוון אלמנטים כמו: מאמרים, כתבות מקצועיות, תמונות, סרטונים, מידע מובנה, גרפים ועוד. התנהגות זו של הגולשים מצביעה על שימושיות האתר והמידע בו.

 קישורים – תמהיל קישורים טבעי, קבוע ואיכותי, וחיובי, ממגוון אתרים בעלי סמכות ואמינות, מפורומים, בלוגים, כתבות, תמונות, סרטונים ועוד, ובטח שלא מחוות קישורים או קישורים קנויים.

רשתות חברתיות –  נוכחות ברשתות החברתיות ויצירת קישור טבעי לתוכן מהאתר ושיתופו, במיוחד אם נעשה שימוש ברשת "גוגל פלוס", המקבלת על-ידי גוגל עדיפות, כך שהאתר ידורג גבוה בתוצאות החיפוש.

  • קניוני עזריאלי