רימרקטינג לאתרי סחר אלקטרוני

אתרי סחרי אלקטרוניים צוברים תאוצה מיום ליום ונהנים מקהל גדל של לקוחות מרוצים. אך אין ספק שהדרך להצלחה עוד ארוכה ורצפות קשיים. אחד האתגרים המשמעותיים ביותר בקידום חנויות מקוונות ברשת הוא להגיע לתודעה של הצרכן הפוטנציאלי ולעודד רכישה. לצורך כך, כדאי להשקיע בקידום אתרים אורגני וגם בהעלאת קמפיינים ומודעות ממומנות של פרסום בגוגל באמצעות PPC.
פרסום בגוגל, רימרקטינג וקידום

פרסום בגוגל, רימרקטינג וקידום

דרך אפקטיבית נוספת להגביר חשיפה היא באמצעות תהליך רימרקטינג (שיווק מחדש) שמבטיח את הופעת המודעה באתרי השותפים (רשת התוכן) של גוגל בפני גולשים שגלשו בעבר באתר ונכנסו לרשימת התפוצה של האתר. ההליך יעיל מאוד עבור אתרי סחר שהציבו לעצמם מטרה למכור כמה שיותר אך לא בהכרח עומדים ביעדים או לחילופין, מחפשים דרך יעילה להעלות את כמות המכירות. הסטטיסטיקות מצביעות על כך ש-70% מהקונים באתרי סחר אלקטרונים נוטשים את האתר לפני סיום הרכישה ולא מבצעים רכישה. כמובן שחשוב לעבור כל עת על הנתונים ולבדוק מדוע הרוכשים הפוטנציאליים לא הופכים בסופו של דבר ללקוחות פעילים: גלישה איטית, מחירים לא מספיק אטרקטיביים, חוסר הנעה לפעולה ועוד. כדי לעודד רכישה אצל המתעניינים שכבר ביקור באתר, מומלץ להשתמש בקמפיין רימרקטינג (שיווק מחדש).

רימרקטינג – לחזור לגולש שלא רכש בדרך עקיפה

  תהליך רימרקטינג עובד בצורה הבאה: מתעניינים שביקרו באתר ללא קשר לזמן הגלישה שלהם יוכלו להתרשם שוב ושוב מהאתר או מהמסרים השיווקיים של האתר בפלטפורמות שונות השייכות לאתרי השותפים של גוגל ברשת התוכן.
רימרקטינג (שיווק מחדש) מאפשר לאתר לאחר הורדת קוד ייחודי והטמעת "עוגיה" לשייך את גולשי האתר ברשימת תפוצה (נטולת שם ופנים) ולאחר מכן, באמצעות קמפיין רימרקטינג, להציג את המודעות הפרסומיות באתרים שונים בפני אותם גולשים שביקרו בעבר באתר בדף הבית או בכל אחד מבין הדפים שלו. ההופעה של המודעה באתרים שונים בפני אותם גולשים שכבר התעניינו בעבר באתר סחר אלקטרוני יעילה במספר מישורים: המישור הראשון הוא המישור התודעתי – החשיפה שהאתרים מעניקים לאתר. ככל שהגולש נחשף למסרים שיווקיים של האתר שוב ושוב בקביעות ובהתמדה, כך עולה הסיכוי שהוא יבקר שוב באתר, יכיר את שם המותג או שם האתר ויתעניין לבקר בו שוב.
המישור השני הוא בניית יחסי האמון בין האתר לגולש – החשיפה המוגברת של האתר או המותג בפני הגולש מחזקת את מימד האמינות של האתר שכעת נתפש כאתר חזק יותר, שמופיע בכל מקום, חשיפה התורמת לתדמית היציבה והמקצועית שלו. מישור רלוונטי – המישור השלישי מתמקד במענה המדויק שמעניק הפרסום לצרכי הגולש.
גוגל מאפשרת במסגרת רימרקטינג (שיווק מחדש) להופיע באתרים הרלוונטיים לסוג הפרסום שלכם בעוד אתם רשאים לקבוע ולנהל את הקמפיין מהבחינה של זמן חשיפה, תקציב, מיקומים ועוד.

כיצד פרסום בגוגל יכול להגביר את הכניסות לאתר שלכם?

  ברגע שהגולש רואה מודעה שעונה על מה שהוא מחפש או רלוונטית לתחום העניין שלו, הוא מסתקרן ולוחץ עליה. בקמפיין רימרקטינג אתם יכולים להופיע באתרים רלוונטיים, כמו למשל, במידה ואתם מוכרים חבילות נופש, המודעה שלכם תופיע באתרי תיירות ובאתרים קשורים, אם למשל, אתם בעלי אתר סחר בביגוד, תוכלו להופיע באתרי נשים, אופנה, לייף סטייל. עלות משתלמת – רימרקטינג מאפשר למנהלי הקמפיין לשלוט בתקציב וכך לכוון את הכסף למקומות שיביאו יותר גולשים. הבקרה על המודעה מאפשרת גם לשנות נוסח, להניע לפעולה ולערוך אופטימיזציה כל פעם מחדש למקסום התעבורה לאתר או לדף נחיתה.

על מה להקפיד בקמפיין רימרקטינג לאתרי מסחר?

  חשוב מאוד לנסח מודעות קמפיין מניעות לפעולה מתוך מחשבה שהגולשים כבר ביקרו באתר ועכשיו ניתנה לכם הזדמנות לתקן או להרחיב על הרושם הראשוני ולכן, מומלץ למקד את תשומת ליבם במבצע, להעניק להם קופון הנחה או להשתמש במילים כמו סייל חד פעמי וכדומה. אם האתר הוא אתר סחר למחצה, חשוב למקד את המודעה במכירות ולהעביר את הגולש מהמודעה ישירות לסל הקניות, לקטלוג המקוון או לכל דף שיניע למכירה. מומלץ לבדוק מדי פעם מאיזה אתר שותף של גוגל נכנסו שוב לאתר שלנו, מה היה יחס ההמרות, מי רכש בסופו של דבר. כשיש בידכם את כל הנתונים, אתם יכולים למפות אותה ולדעת כמה השתלם לכם התהליך של רימרקטינג.  
  • קניוני עזריאלי