טיפים לניהול קמפיין רימרקטינג מוצלח

רימרקטינג של גוגל חוללה שינוי משמעותי בענף הפרסום באינטרנט וכיום מפרסמים יכולים "לחזר" אחרי הגולש שביקר בעבר באתר שלהם באמצעות מודעות שיווק מחדש, שיחזירו אותו לאתר שלהם.
רימרקטינג - רשימת תפוצה חסרת שם ופנים

רימרקטינג – רשימת תפוצה חסרת שם ופנים


 
רימרקטינג המכונה גם שיווק מחדש היא אסטרטגיה יעילה לשיווק בגוגל אדוורדס. כמובן שכדי לעשות זאת נכון ולהצליח במשימה, יש להקפיד על ניהול חכם של מודעות רימרקטינג ומספר דברים נוספים.
 

טיפים שיסייעו לכם במשימת השיווק מחדש במיקוד, הנעת הגולש והעלאת ההמרות מהקמפיין:

מעקב אחרי הגולש כדי להישאר בתודעה
ברגע שהטמעתם קוד רימרקטינג שאחראי על איסוף גולשים שהגיעו לאתר או לדף הנחיתה לרשימת רימרקטינג שלכם, תוכלו לעקוב אחריו עד 540 יום מאז הביקור הראשוני (אחרי פרק זמן זה, גוגל מסיר את העוגייה ששתל אצל הגולש). בכל מקרה, היות וחשוב להישאר בתודעה של הגולש, תרצו ממילא למקד את הקמפיין לפרק זמן מוגבל מהרגע בו הגולש ביקר לראשונה באתר שלכם. עליכם לשנות את הפרמטר של "משך החברות" בלשונית קהלים שנמצאת בספריה המשותפת בעת הגדרת רשימת שיווק מחדש חדשה, ולהגדיר את משך הקמפיין. ברירת המחדל היא 30 יום, התאימו את משך הזמן למטרות הקמפיין. זכרו שעליכם להיות רלוונטיים, שלא תתקשרו בטעות מתנות לחג הפסח בסביבות יום העצמאות.

שינוי התדירות של המודעות
עליכם לבדוק באיזו תדירות גוגל יציג את המודעות שלכם למבקרים שביקרו באתר שלכם. המושג תדירות מתייחס למספר הפעמים הממוצע שמשתמש ייחודי רואה את המודעות שלכם על פני תקופת זמן נתונה. אתם אלה שקובעים את מכסת ההופעות ואת התדירות של הצגת המודעות שלכם במסגרת רימרקטינג. כדי לדעת מה היא התדירות המומלצת והמשתלמת ביותר, יש לבחון את הנתונים ב – Google Analytics כדי לקבל מושג טוב יותר של כמה מודעות מומלץ להציג (הנתון קשור לכמות הנטישות של גולשים).

העלאת תמונות אטרקטיביות
זכרו שרשת המדיה של גוגל היא עצומה ובמודעות רימרקטינג (שיווק מחדש) ניתן להעלות את ההמרות על ידי מודעות טקסט אטרקטיביות ותמונות שמניעות לפעולה. לפי הנתונים, תמונות במודעות רימרקטינג מגדילות את שיעורי ההמרות בעשרות אחוזים מכיוון שהמודעות זוכות לנראות גבוהה יותר. בחרו תמונות רלוונטיות שמתאימות לטקסט ומעוררות עניין.

הציעו מוצרים נכונים ללקוחות
ברימרקטינג חשוב לדעת איזה מוצרים כדאי להציע שוב למבקר שכבר ביקר באתר שלכם. אם המבקר כבר אסף לסל הקניות מוצרים ספציפיים אך בפועל לא ביצע רכישה, שווה להציג לו את המוצרים שהוא "שכח" לקנות לצד מוצרים שיתכן שהוא לא ראה וקשורים בדרך כלשהי למוצרים שאסף. למשל, אם הוא קנה מכנסי סקי יתכן והוא יתעניין גם במעיל סקי. בכל מקרה, מבחינת תקציב, שווה לשלם יותר על גולשים כבר ביקרו באתר וכמעט ביצעו רכישה מאשר גולשים שביקרו ויצאו מבלי לעשות משהו, כיוון שלאלה שכמעט קנו יש פוטנציאל גבוה יותר לבצע בסופו של דבר את הרכישה. קמפיין רימרקטינג יכול להיות יעיל במיוחד במידה ואתם משיקים מוצר חדש, עורכים כנס ללקוחותיכם ועוד.

רימרקטינג ביוטיוב
ראשית, חברו את ערוץ היוטיוב שלכם ואת הגולשים הצופים בסרטונים שלכם, לקמפיין שיווק מחדש. כשרלוונטי, התאימו את הקמפיין לתכונות הגולש – ניתן להתאים את מודעות הרימרקטינג לתכונות המשתמש הייחודיות כגון, מין, גיל, תחומי עניין. אלה פרמטרים שניתן לשנות בקלות בממשק ניהול הקמפיין תחת דמוגרפיה, נושאים ותחומי עניין. הזמנה מדויקת וממוקדת תחסוך לכם כסף ותאפשר לכם להציע מוצר בשפה השיווקית הנכונה למשתמש הנכון וכך להגביר את הסיכויים לביצוע עסקה (כשמדובר בקהל מוגדר).  

הסירו אתרים לא רלוונטיים
אתם תיתקלו בתופעה של אתרים כמו משחקים, אפליקציות וכו' שקרוב לוודאי מעידים על כך כי מי שמחובר למחשב הוא הבן של הלקוח שלכם (לא תמיד, מסייגת את דבריי). נסו לסנן באמצעות אי הכללות אתרים, את האתרים שברור לכם כי הלקוחות שלכם אינם מסתובבים בהם. זה יגדיל את שיעור ההקלקות וההמרות ולפיכך את אפקטיביות הקמפיין.
 

כיצד להגיע לקהל היעד באמצעות רימרקטינג


  • קניוני עזריאלי